دست نوشته های محمد بیگدلی

نوشته هایی از ذهن پریشان من

نوشته هایی از ذهن پریشان من

وبلاگ ساده و بی آلایش من
که هر وقت حسش باشه هر چی ک تو ذهن داغونم هست رو روی تارهای وب بنمایش میزاره./.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۲۲ آبان ۹۴ ، ۰۴:۱۳ مادر

استارتاپ آخر هفته ی بوشهر که بود...

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۲ ب.ظ

نکته : این مطلب کامل شده نگاره ای است که در فیسبوک گذاشته شده.

آخرین آخر هفته ای که گذشت ما سفری داشتیم به بوشهر. رفته بودیم که رفته باشیم. ایران باید به داشتن بوشهر ببالد و بوشهر به داشتن انرژی، دریا و مردمان دریا دل. 

ما قبلا استارتاپ آخر هفته شرکت کرده بودیم، اما در بوشهر با اینکه خیلی از حرفها تکراری بود، داسنته های واقعی ما بیشتر شد. در سیستماتیکِ(اکوسیستم یا چرخه یا هر چی که بهش گفته میشه)  استارتاپی ایران اکثر افراد در حال مشاوره دادن مباحثی هستن که از روی کتابها خوانده اند و در واقع اتفاق بدی که سالیان است در دانشگاه به شکلی اسف بار میافتد، اینبار در استارتاپ ها در حال رخ دادن است...


اکثر مربی ها بدون اینکه تجربه عملی پر مغزی داشته باشند و یا حتا شناخت نسبتا درستی از بازار داشته باشند، تنها به نصایح و لوامع به همراه باد قب قب میپردازند. در این وسط شرکت کننده بیچاره است که باید این سخنان را بشنود و همچون دیفِن هیدرامین بزند به بدن. 

در این بازار آشفته وجود افراد مجرب واقعی(!) برکتی است که خدا نصیبتان کند. غانم زاده، زاهدی، خسروی، صالحی، علیپور و ...

 در استارتاپ آخر هفته بوشهر پس از یک سال و خورده ای آشنایی مجازی با دکتر استارتاپ افتخار دیدار ایشان را داشتم. از همان ابتدای دیدار غیرمنتظره در مینی بوس، نحوه صحبت کردن و صمیمتش سیگنالهایی از وجود غنی میفرستاد. ما که بسیار استفاده بردیم، هر کسی که آنروزها در بوشهر بود و استفاده نکرد، دلش آب.

قبول بکنید یا خیر، برای معتبر شدن نیازی به قیف و ادا نیست. خیالتان راحت ما خوب حرف شما را درک میکنیم و خوب فرق بین خوب و خوبتر را میفهمیم! پس، بکوش تا عظمت در نگاهت باشد... 

از این بگذریم، به دانشجویان باحال دانشگاه خلیج فارس میرسیم که پرانرژی، پر شور و با شعور بودند. از دانشجویانش بگذریم به مسئولین خاکی دانشگاه میرسیم. بیش از 2 سال است که در دانشگاه اصفهان تحصیل میکنم، قبلا هم کمابیش از اوضاع دانشگاه ملی و آزاد بندرعباس خبردار بوده ام. روءسای دانشگاه ها انگار از آسمان بر زمین افتاده اند و جز اندکی مواقع که بچربد، آفتابی نشده اند، آخر می دانید پوستشان حساس است! اما در بوشهر اینچنین نبود و حتا رئیس دانشگاه را در افتتاحیه و اختتامیه میدیدیم که اهمیت این دست رویدادها را درک کرده و هیجان زده بود! معاونت امور فرهنگی، اساتید بالارتبه و ... را که دیگر نگو.

مسئولین که خوب، دانشجویان که عالی، پس چرا پیشرفت و توسعه آنچنان که شایسته و بایسته این شهر زیبا است رخ نمی دهد؟! یکی از مشکلاتی را که در بوشهر و بندرعباس متوجه آن شدم، مهاجرت شدید نخبگان به شهرهای شیراز، تهران و ... و کشورهای عربی شدم. واقعا دلیل اینکار برایم گنگ و معما گونه است.

حال، صحبت در مورد دیگران را کنار میگذاریم و خدایی ناکرده اگر غیبتی رخ داده غیابا عذر خواهی میکنیم و به تیم ذهن دیجیتال میپردازیم. از ذهن دیجیتال همین بس که هماهنگی به قدری بالا رفته که همگی با هم در حال به اشتراک گذاری رخداد های رویداد هستیم. 

لبخند بر لب، نظم خوب، موفقیت نزدیک، تیم بهترین. 

راستی "سین نما" را به خاطر بسپار./

نظرات  (۲)

۰۷ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۴۲ سمانه نصیحت کن
با همین انرژی ادامه بدین، بی‌شک یکی از موفق‌ترین هستید و خواهید بود.
سین‌نما رو هم یادمون می‌مونه همیشه
پاسخ:
ممنون خانم نصیحت کن. 
انشاا... استارتاپ ناب شیراز پرانرژی و عالی برگزار بشه.
موفق باشید./
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۶ ایمان بیگدلی
سلام
وبلاگت خوبه

برای سربلندی خاندان بیگدلی هورا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی